NVIDIA 313.18

nvidia_logo W obliczu wyzwań rzucanych naszym maszynom przez nowe gry ze sklepów Steam, czy Desura, nigdy tak istotne nie było trzymanie ręki na pulsie i najnowszych sterownikach graficznych. Za nową falą wymagań stara się nadążyć NVIDIA, ambitnie i wydajnie aktualizując swoje zamknięte sterowniki dla Linuksa. Ich najnowsza odsłona o numerze 313.18, od jakiegoś czasu w wersji utajnionej istnieje w sieci, a teraz pojawia się możliwość ich wygodnej instalacji z repozytorium PPA.

Zmiany w tej wersji są rozległe i według zapewnień NVIDII oraz Valve poprawiają znacznie wydajność wielu wymagających gier. Dla wydań Ubuntu 12.04/12.10/13.04 (Mint 13/14/15 i pochodne) musimy dodać repozytorium i zainstalować co następuje (wzmożoną uwagę i czujność należy zachować, gdy instalowaliśmy sterowniki ręcznie z pliku .run):

sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install nvidia-settings-313 nvidia-313

A pełna lista zmian prezentuje się następująco:

  • Dodano obsługę następujących układów GPU:
    • GeForce GTX 680MX
      Tesla K20Xm
  • Dodano wsparcie w NV-CONTROL i nvidia-settings zmiany trybu zwiększenia wydajności obliczeń o podwójnej precyzji dla obsługujących ten tryb układów GPU.
  • Naprawiono błąd w nvidia-settings umożliwiający zaznaczenie w niektórych rozwijanych menu niedostępnych funkcji.
  • Naprawiono kilka błędów sterownika OpenGL związanych z obiektami bufora ramki i bufora szablonowego.
  • Zaktualizowano sterownik X firmy NVIDIA aby ponownie testował wyświetlacz (polecenie probe) podczas przełączania terminala wirtualnego na X Window. Ma to na celu umożliwienie raportowania zdarzeń podłączanych lub rozłączanych wyświetlaczy podczas przełączania na terminal wirtualny z X Window.
  • Dodano nieoficjalną obsługę protokołu GLX (np. dla pośredniego renderowania GLX) dla następujących rozszerzeń i podstawowych poleceń.
    • GL_ARB_vertex_buffer_object
      Polecenia OpenGL 3.0 ClearBufferfi, ClearBufferfv, ClearBufferiv,
      ClearBufferuiv i GetStringi.
  • Naprawiono błąd powodujący ograniczenie cienia kursora do wymiaru 32×32 pikseli, nawet na układach GPU Kepler obsługujących obraz kursora w wymiarze 256×256 pikseli.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający aktualizację efektów niektórych widoków kursora na wyświetlaczach, w których zastosowano rotację obrazu lub inną transformację.
  • Naprawiono błąd polegający na wyświetlaniu przekłamań przenikania obrazu kursora na wyświetlaczach, w których zastosowano rotację obrazu lub inną transformację.
  • Dodano obsługę rozszerzenia GLX_EXT_buffer_age.
  • Zwiększono nawet o 450% wydajność polecenia glDrawPixels(), gdy dane piksela opisane są przez GL_BYTE.
  • Naprawiono błąd powodujący, że po uruchomieniu synchronizacji ramek pomiędzy wyświetlaczami podłączonymi do tego samego układu GPU, do którego podłączone są inne wyświetlacze z odmiennymi częstotliwościami odświeżania, wyświetlacze te były niewłaściwie przyporządkowane do grupy synchronizacji.
  • Zaktualizowano raportowanie częstotliwości taktowania zegara obrazu oraz częstotliwości wyświetlanego obrazu dla HDMI 3D, aby były bardziej spójne z raportowaniem wyświetlaczy HDMI 3D,
  • Usunięto błąd sporadycznie uniemożliwiający sterowanie obrotem obrazu w panelu sterowania nvidia-settings po zmianie rozdzielczości.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować załamanie niektórych aplikacji wykorzystujących rozszerzenie GL_NV_vdpau_interop podczas zmiany trybu wyświetlania.
  • Naprawiono regresję, która mogła powodować załamania aplikacji OpenGL podczas kompilacji shaderów.
  • Dodano parametr modułu jądra „NVreg_EnablePCIeGen3”, który umożliwia uruchomienie obsługi magistrali PCIe 3.0, gdy jest to możliwe. W wielu systemach, gdzie sterownik NVIDIA sam nie uruchamia obsługi PCIe 3.0 mogą występować problemy ze stabilnością po włączeniu obsługi PCIe 3.0: użytkownicy włączają ten tryb na własne ryzyko.
  • Naprawiono błąd biblioteki VDPAU, który mógł powodować zawieszenia serwera X podczas dekodowania uszkodzonych strumieni wideo.
  • Przemianowano produkty VGX na produkty GRID na liście „Obsługiwane układy GPU NVIDIA”.
  • Dodano obsługę X.org xserver ABI 14 (xorg-server 1.14).
  • Naprawiono błąd w nvidia-settings, który mógł spowodować ustawienie nieprawidłowej rozdzielczości w podstawowym trybie dla konfiguracji opartych na jednym wyświetlaczu dla ekranu X.
  • Naprawiono zależność biblioteki libnvidia-encode.so łącząc ją w trakcie tworzenia z biblioteką ibnvcuvid.so.1 zamiast libnvcuvid.so.
  • Zwiększono o 2000-3000% wydajność powiązań obiektów bufora ramki OpenGL, gdy okna aplikacji nie wypełniają w całości ekranu, przy włączonym rozszerzeniu Xinerama.
  • Poprawiono problemy z wydajnością występujące podczas użycia niektórych wersji HyperMesh z układami GPU Quadro.

2 komentarze

  1. Mam pytanie czy przed instalacją nowych sterowników należy usunąć stare?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.