przystajnik

Żeby Ubuntu było jak Ubuntu

Świat wciąż nie może otrząsnąć się z szoku jakim było ogłoszenie przez Marka Shuttlewortha zaprzestania prac rozwojowych nad środowiskiem Unity. Co wrażliwsi łkając wieczorem w poduszkę zadawali sobie pytanie – co zostanie z naszego ulubionego systemu? Wobec ostatnich deklaracji osób odpowiedzialnych za styl Ambiance okazuje się, że niedługo odnajdziemy całkiem sporo Ubuntu w Ubuntu.

Ambiance i GNOME-Shell

Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. W myśl tego można dopatrywać się pozytywnych aspektów decyzji zespołu Ubuntu Desktop o kontynuowaniu wizualnego stylu w przyszłych wydaniach. Dzięki temu i po zmianie środowiska z Unity na czyste GNOME 3.xx mniejszy będzie szok dla wielu użytkowników. Zobaczą stare dobre Ubuntu z nieco innym układem ikon. Aby jednak tego dokonać „stare” tematy graficzne muszą zostać poprawione, aby wyglądać równie charakterystycznie w nowym środowisku.

One important aspect of this, is the visual appearance, and the Ubuntu Desktop team has decided that the default themes for Ubuntu 17.10 will continue to be the ones you always loved! Right now some work is being done to make sure Ambiance and Radiance look and work good in GNOME Shell.

Znany w środowisku Marco Trevisan wystosował apel do społeczności aby wspólnymi siłami uczynić z tematu graficznego Ambiance twarz nadchodzącego Ubuntu korzystającego już z GNOME-Shell. Jakby na to nie patrzeć to kolorystyka i styl stały się rozpoznawalnymi atrybutami tego systemu. Aby nie zaprzepaścić wielu lat pracy designerów koncepcja jest prosta – poprawmy styl Ambiance tak, aby wygląda dobrze w GNOME 3.xx. Pierwsze efekty już są – Ambiance wygląda już niemal poprawnie w GNOME-Shell i respektuje standardy CSD. Okna posiadają cień, pojawiły się „uchwyty” do zmiany wymiarów, poprawiono pozycjonowanie elementów.

Niemniej ekipa odpowiedzialna za te zmiany nie poprawi błędów o który po prostu nie wie. Najprościej można ich o tym poinformować testując od czasu wydania daily Ubuntu 17.10. W tym celu należy pobrać najnowszy obraz ISO, zainstalować go (np. w Virtualboksie). Następnie instalujemy gnome-shell. Po wylogowaniu logujemy się do tej sesji. Ewentualne zauważone błędy zgłaszamy poleceniem:

ubuntu-bug light-themes

Co więcej, jeżeli czujemy się na siłach możemy wprowadzać samodzielne poprawki „w locie”. Wystarczy uruchomić Gtk Inspector z jakiejkolwiek aplikacji GTK3 i spróbować przelać swoje pomysły na kod CSS. Jeżeli będziemy zadowoleni z efektu możemy zaproponować zmiany w Ubuntu Themes.
 

Post navigation

61 comments for “Żeby Ubuntu było jak Ubuntu

  1. icywind
    26 maja, 2017 at 9:43

    Ambiance to kupa. Powinni napisać nowocześnie wyglądający styl od zera

  2. zbgns
    26 maja, 2017 at 10:34

    Mi się tam Unity podoba, jeśli chodzi o tzw. user experience. Do tej pory zmieniałem tylko kolory, bo ten dotychczasowy fiolet i pomarańcz średnio mi pasuje. Jeśli zachowają te wszystkie specyficzne wynalazki jak global menu i HUD, to przesiadka na Gnome-Shell może być całkiem bezbolesna.

  3. KaCzKa
    26 maja, 2017 at 13:20

    Zastanawiam się, jak to jest, że w środowisku OpenSource nie ma żadnych dobrych grafików. Windows to też porażka, dopiero Windows 10 jako tako próbuje udawać, że nie wygląda jak koszmar. A np. taki Apple jest piękny. Słabo z funkcjonalnością, obrzydliwa wygoda, ale i sprzęt i oprogramowanie jest po prostu super.

    Mi się marzy system o ładności MacOS, stabilności Windows, możliwościach linuksów uruchomiony na komputerze o możliwościach i wygodzie starych thinkpadów, ale o trwałości i ładności MacBook Air.

  4. Lolo
    26 maja, 2017 at 14:04

    A już myślałem, że się np. takim Arc Theme zainteresują.

  5. Jarek Bugajski
    26 maja, 2017 at 14:55

    Mnie od początku podobało się Gnome Shell ale do tej pory było w fazie beta i używanie go było trudne.Teraz jest już fajne w przeciwieństwie do Kubuntu z KDE5,które w stosunku do bardzo stabilnego KDE4 jest betą.To bardzo dobry kierunek że Ubuntu będzie z Gnome jak dawniej.Żeby tylko to Gnome było tak lekkie i szybkie jak KDE.

  6. takijeden.ninja
    26 maja, 2017 at 16:03

    Całe szczęście, że to nie jest koncert spełniających się życzeń.

  7. rr
    26 maja, 2017 at 16:24

    A co jest nie tak z KDE5?

  8. kryspin013
    26 maja, 2017 at 18:18

    Nie wiem, jak dla mnie to tylko obecny styl apple jest w porządku ale reszta jest obrzydliwa, szczególnie jak spojrzysz na interfejsy sprzed kilku lat. Wszędzie badziewne gradienty. Na ich stronie szczególnie to widać:
    https://opensource.apple.com/

    Co do reszty systemów to wszyscy rzucili się teraz na to by robić płaski interfejs. Nie mam pojęcia czy to bezpośrednio zię wzięło z open source ale wszystkie te linuksowe motywy były przed motywami wiodących systemów.

    Zresztą nie licząc się bezpośrednio z interfejsami czy bibliotekami graficznymi to dla mnie motywy open source są jednymi z najładniejszych. Spójrz sobie na wygląd Numixa czy chociażby Arc-Theme.

    Z kolei ambiance na wyżej wymienionych screenach na razie wygląda okropnie pewnie dlatego że się grzyzie z gnomowym interfejsem, wcześniej ambiance nigdy nie było nawet projektowane dla tych wysokich belek okna a po za tym sam panel gnome czy ten popup już mocno się gryzie z tym motywem.

    PS jak się postarasz to KDE możesz sobie tak ustawić:
    https://i.imgur.com/d8coQoT.png

  9. kryspin013
    26 maja, 2017 at 18:21

    Buguje się i obecnie, co mnie dziwi, jest chyba nawet mniej stabilne niż gnome.

  10. kryspin013
    26 maja, 2017 at 18:23

    Jak dla mnie ambiance jest ok, tylko jest niedostosowany w ogóle do widgetów i wyglądu gnome shell. Jak uruchomisz takie ubuntu 14.04 czy tam 16.04 to dalej wygląda bardzo ładnie.

  11. rr
    26 maja, 2017 at 18:45

    Pierwsze słyszę że coś się buguje. Ja z Kubuntu wywaliłem ichniejszą Plasmę, a wrzuciłem z Neona. Wszystko chodzi elegancko, żadnych bugów nie uświadczam. Plasma w wersji 5.9.5

  12. kryspin013
    26 maja, 2017 at 19:11

    A coś robiłeś po za standardową konfiguracją pulpitu? Widgety lubią się bugowac, raz niechcąco przykleiłem jeden do panelu i nie dało się go w żaden sposób usunąć. Ustawienia dla okien w KVM też czasami dziwne problemy powodują (okna się glitchują, nie da się potem ich przywrócić). Czasami jakaś aktualizacja coś popsuje ze względu na brak kompatybilności wstecznej.

    Żeby nie było nie twierdzę że KDE samo w sobie jest złe, jednak na ten moment plasma jeszcze trochę pracy wymaga co nie znaczy że jest nieużywalna. Mój znajomy korzysta już z pół roku bo mu zainstalowałem i jakoś daje radę. Jak coś to korzystałem z KDE neon – distro bezpośrednio od twórców KDE.

  13. Lukasz
    26 maja, 2017 at 19:11

    Mi w Unity najbardziej podoba się HUD i belka okna chowana w górnym pasku. Ogólnie całe środowisko Unity 7 jest bardzo przyjemne. Szkoda, że je porzucają.

  14. Jakub Lipiński
    26 maja, 2017 at 19:36

    Skąd masz ten screen z KDE ? I co to za centrum notyfikacji ? 😀

  15. Tomek
    26 maja, 2017 at 20:12

    I co ty pokazujesz? Przecież to jakaś ohyda,

  16. KaCzKa
    26 maja, 2017 at 21:40

    No tak, o białych mydelniczkach sprzed lat i glutożelkach w systemie nie mówię. Ja mam Air z 2012 roku i system Sierra na nim, to oceniam.

    Tak, ta płaskie są suabe, ale Windows 10 jakoś daje radę, może dlatego, że jak się go porówna np. do XP, Visty czy nawet Sevena, to przy nich wszystko jest ładne 🙂

    Motywy open są generalnie strasznie rozdmuchane. To co pokazujesz, że udaje MacOsa, też jest w porównaniu z nim takie rozdmuchane i dziecięce jakieś takie. Oryginalny MacOS ma w sobie To Coś. Nie umiem dokładnie opisać co, ale właśnie nic nie potrafi tego zastąpić.

    Co do KDE, to faktycznie ono chyba zaczyna jakoś wyglądać. Uciekłem z KDE jak weszło 4, bo to było koszmarne. Już olać brzydotę, ale nic nie działało jak trzeba, a wymagało sprzętu jak z agencji kosmicznej. Teraz faktycznie chyba jakoś po latach trochę się ogarnęli. A jak sprawa zasobożerności? Jak już muszę sięgnąć po linuksy, to od lat używam XFCE, bo jest w miarę kompaktowe, ujdzie w tłoku z wyglądem i szybko działa. A KDE chyba wymaga Mooooocy, nie?

  17. Jarek Bugajski
    26 maja, 2017 at 21:50

    Nie wiesz co to jest KDE5,to sobie wygoogluj.

  18. etmoon
    26 maja, 2017 at 21:57

    Brzydkie te Ambiance w tym Gnomie i takie jakoś przestarzałe. Wolę domyślną skórkę z Gnoma.

  19. Jarek Bugajski
    26 maja, 2017 at 21:59

    Jak chodzi ten Neon i czy nie zniknie wsparcie za pół roku?Która wersja bazuje na 16.04?Czy działają miniaturki wideo?W Kubuntu trzeba było zainstalować wersję z ppa:kubuntu-ppa/backports i tak różne jaja się dzieją po roku od wydania 16.04.Dużo lepiej chodzi Ubuntu Gnome.Przynajmniej bezproblemowo.

  20. linuszek
    26 maja, 2017 at 22:50

    Hmm . . . jestem starym użytkownikiem systemów linux. Ubuntu również.
    Nie rozumiem w ogóle sformułowania ” Świat wciąż nie może otrząsnąć się z szoku . . . ” to znaczne przegięcie tematu. Znam wielu użytkowników Ubuntu od zarania powstania tej dystrybucji. Nikt nie jest w szoku – wręcz przeciwnie wszyscy odetchnęli z ulgą, że wreszcie nie będzie Unity. To było coś co niszczyło w samej podstawie system linux. Jak dobrze pamiętam to najszybciej i najsprawniej działającą dystrybucją było 9.04 . To był naprawdę wzorcowa prędkość i przyjemność użytkowania.
    Po wprowadzeniu Unity przeszedłem na Debiana, jednak na innej partycji instalując Ubuntu ze środowiskiem Matte gdzie mozna było normalnie popracować.
    No cóż są różne gusta. Rozumiem to, ale żeby pisać że świat jest w szoku???? 🙂 🙂 dobry żart dla początkujących w linux zapatrzonych na spaczony Windows.
    Miłego wieczoru lub nawet dnia 🙂
    Pozdrawiam wszystkich miłośników Linux.

  21. linuszek
    26 maja, 2017 at 22:52

    Stabilności Windows???? he he dobry żart.

  22. insanelyapple
    27 maja, 2017 at 1:49

    Tak jak pisałem na omgubuntu: nigdy nie podobało mi się Ambiance – wizualnie przypomina mi plastikowy styl Luny z Windows XP i uważam, że czas najwyższy żeby Ubuntu zmieniło domyślny motyw a nadchodząca zmiana DM to dobra okazja by to zrobić.

    United GNOME mogłoby z powodzeniem zastąpić Ambiance http://www.omgubuntu.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/after-ubuntu-united-gnome-theme.jpg

  23. FanMinta
    27 maja, 2017 at 2:48

    Dokładnie:P

  24. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 7:41

    ” A KDE chyba wymaga Mooooocy, nie?”
    Nie. Słaby APU AMD A6-4455M z Radeonem Trinity i 4GB RAM bez problemu działa i to nawet z włączonym akonadi i baloo. Samo akonadi zjada więcej RAM niż system.

  25. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 7:48

    Neon nie jest dystrybucją bezpośrednio od twórców KDE 🙂
    Używam sobie Plasma 5 od wersji 5.1 i nie zaobserwowałem żadnych opisanych przez Ciebie problemów. Widgety – w zależności skąd pochodzą. Jeśli z obecnego store.kde.org, to sporo tam jeszcze widgetów przeznaczonych na KDE4, które dają się zainstalować, ale działać poprawnie nie będą. Usuwanie ich z panelu wygląda nieco inaczej niż w KDE4 i pozornie w istocie wygląda to tak, jakby nie dawało się usunąć. Same aktualizacje, jeśli całość używana w środowisku jest z nim zgodna, nie spowodowały nigdy „popsucia” czegoś, choć zdarzało się (bodaj 3 razy), że nowsza wersja Plasmy usunęła jakieś funkcjonalności poprzedniej wersji (i było to zamierzone).
    Niestety KDE opiera się na frameworku, który od nich nie pochodzi i niekiedy problemy wynikają z rozwoju Qt, a nie KDE, co zresztą użytkownika mało obchodzi. Podobnie też w zależności od używanych bibliotek system ten będzie się różnił i różnie będzie działał pomimo, że wersja środowiska będzie taka sama. Niestety.

  26. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 7:48

    I odpowiedzi nie dostaniesz, albowiem takiego środowiska jak KDE 5 nie ma, nie było i nie będzie 🙂 I by nie było: Twój myślowy skrót rozumiem doskonale.

  27. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 8:09

    Co najmniej każda wersja dla ZU bazuje na aktualnej wersji Ubuntu LTS. Co najmniej zatem do wyboru dwie: User Edition (z Plasma 5.x w aktualnej wersji – obecnie to 5.9) oraz User Edition LTS (z aktualną wersją LTS Plasma – obecnie to 5.8.x).
    Pozostałe 2 wersje to wersje „deweloperskie”, czyli głównie właśnie dla osób rozwijających środowisko bądź łaknących nowych (czy nowszych) rozwiązań. Git-Unstable zawiera paczki budowane z „master”, Git-Stable zawiera paczki ostatniej wersji z patchami błędów dostrzeżonych i naprawionych od ostatniego wydania. Innymi słowy to wersja jakby User Edition tylko, że na patche usuwające błędy nie czekasz na wydanie zgodnie z harmonogramem, tylko otrzymujesz wcześniej. Tu głowy nie daję, ale chyba też całe „base” stanowi Ubuntu LTS.

  28. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 15:45

    Czepiasz się jak rzep psiego ogona.KDE5 to środowisko z plasmą 5,Wszyscy wiedzą,tylko ty udajesz że nie wiesz.

  29. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 15:50

    Jednym słowem to system dla ludzi,którzy lubią bawić się systemami.Ja potrzebuję stabilnego systemu,który jest jak skała.Nie ma prawa mi się nic zawiesić i ma działać bezawaryjnie.Taki Jest Kubuntu 14.04 i cały czas go używam.Kubuntu 16.04 to nadal beta,dużo lepiej i stabilniej chodzi Ubuntu Gnome 16.04,ale jest jakby wolniejszy,nie jest tak żwawy jak Kubuntu.Na tym polega wyższość bibliotek QT na GTK.

  30. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 16:07

    Kto używa domyślnego stylu i ikon?

  31. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 16:10

    „Ja potrzebuję stabilnego systemu,który jest jak skała.Nie ma prawa mi się nic zawiesić i ma działać bezawaryjnie.” – Polecam zatem jakiś system z Plasma 5. Dopracowany.
    Kubuntu 14.04 – ma niewspierane już KDE4. Skoro uważasz, że system stabilny to taki, który nie ma wsparcia – Twój wybór. Używaj.

  32. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 16:11

    Ja się czepiam? KDE5 nie istnieje. Wszyscy o tym wiedzą. Tylko Ty udajesz, że wszystko w porządku, bo należy się podporządkować Twojej nomenklaturze.
    A jak napisałem – ja doskonale wiem o co Ci chodziło.
    O co zatem Tobie chodzi? Czepiać się dla czepiania? Cóż…

  33. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 16:14

    Systemy z Plasma 5 nie są stabilne.mają dużo braków.

  34. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 16:17

    Chodziło mi o KDE z plasma 5 i dlatego muszę walić w klawiaturę te plasma,bo ty bredzisz że KDE5 nie istnieje.Ja używam Linuksa i co ty na to,też nie istnieje?Potocznie tak się mówi a wiadomo o co chodzi,chyba że trzeba ci wszystko wyłuszczać,bo taki mało inteligentny jesteś?

  35. 27 maja, 2017 at 16:35

    We wszystkich publicznych (w sumie nie tylko) placówkach. W licbazie mam na przykład zainstalowane Ubuntu, ale wolę siedzieć na Windowsie, bo o ile mogłem sobie poprawić rozmiar bocznego panelu, włączyć autokrywanie itp., musiałem zostać przy domyślnym motywie i ikonkach a te IMHO są obrzydliwe.

  36. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 16:54
  37. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 17:05

    Używałeś tego na dopracowanej dystybucji z Plasmą 5?
    I jakie braki? Żadne środowisko nie zapewni 100% oczekiwań określonego użytkownika. Stąd też muszą w każdym wystąpować jakieś braki dla danego użytkownika. Jakie zdaniem Ciebie? I pytanie – zgłosiłeś takie zapotrzebowanie?

  38. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 17:07

    Nie ja bredzę, ale bredzisz Ty. Jeśli już tak sobie chcemy gadać. Równie dobrze mógłbym twierdzić, że np. Twój Ford Focus (nie wiem, czy taki masz) to Escort, albo Opel. Bo tak mi się podoba. Odsyłam do źródeł w KDE, bo ta dyskusja nie ma sensu.

  39. Jarek Bugajski
    27 maja, 2017 at 17:55

    Nie ma lepszej dystrybucji od tych bazujących na Ubuntu.Po instalacji Kubuntu 16.04 nie widać miniaturek filmów.Mam dużo filmików i lubię mieć podgląd.Po zainstalowaniu aktualizacji z ppa:kubuntu-ppa/backports są miniaturki,ale system lubi się zawiesić,sypnąć bugiem.Nieźle się nawalczyłem żeby zadziałała kamerka z mikrofonem z USB.Jak chodził mikrofon to nie było wideo.Potem nie drukowała drukarka Samsung ML1860,której używam do drukowania faktur.Kiedy zaczęła śmigać to nie skanował skaber z Samsunga 48x (kolorowy kombajn).Teraz w końcu chodzi po zainstalowaniu najnowszych sterowników.Żeby było zabawniej,to Kubuntu wiesza się w czasie instalacji na komputerze z Płytą Asus Maximus VI Hero,prockiem i7 7447K,2 x 4GB Gskil 2400 MHz i grafiką GTX660Ti.Nie wiesza się Kubuntu 14.04,Mint,Ubuntu,Ubuntu Gnome i wiele innych dystrybucji bez KDE5.Zresetowałem nawet bios i nic to nie dało.Kubuntu zainstalowałem na drugim komputerze z płytą Gigabyte i procesorem i5 7400,DDR4 G.Skil 2400 MHz oraz GTX560ti.Nie wiem czy Kubuntu nie radzi sobie z kartą GTX660Ti i dlatego się wiesza?Ale dlaczego?Teraz już to Kubuntu w miarę sprawnie działa,ale ma wiele braków,których nie ma Kubuntu 14.04.Na początku w Kubuntu 14.04 też nie chciała chodzić kamerka na Skype i w ogóle,Ubuntu Gnome wykrywa wszystko bez problemu,działa kamerka i mikrofon z niej.Drukarki działają z kopa.W Kubuntu 16.04 niektóre motywy wykrzaczają środowisko,podczas gdy pod KDE4 takie coś nie występuje.Kiedyś KDE4 było nieużywalne,a teraz jest KDE5.

  40. pavbaranov
    27 maja, 2017 at 20:48

    „Nie ma lepszej dystrybucji od tych bazujących na Ubuntu.”
    Po kilkunastu latach używania linuksa odpowiem tylko, że jest wiele dystrybucji, które są lepsze od tych bazujących na Ubuntu.
    To co podałeś jako błędy – jak sądzę nowego KDE – nie mają z nim absolutnie nic wspólnego. Są to błędy dotyczące „lepszej dystrybucji”, czyli opartej na Ubuntu.

  41. ixinski
    28 maja, 2017 at 8:35

    Nieźle przerobione:) nie jestem fanem takich kopi:p aczkolwiek widać że czasu co nie miara nad tym poświęciłeś:p szacun, btw twój pulpit prawda?

  42. takijeden.ninja
    28 maja, 2017 at 9:52

    Żeby tak kategorycznie skreślić Plasmę, to dla danej konfiguracji sprzętowej musiałbyś sprawdzić kilka dystrybucji z tym środowiskiem. Nie jestem admiratorem nowoczesnych środowisk graficznych (lubię te lekko „zacofane”), ale moim zdaniem Plasma bangla jak trzeba.
    Diabeł natomiast tkwi w szczegółach i wg. mnie pierwszym problemem jest rodzaj dystrybucji na określonej konfiguracji sprzętowej, a dopiero drugim ewentualne błędy Plasmy.

  43. Jarek Bugajski
    28 maja, 2017 at 15:09

    Testowałem wiele dystrybucji.Zaczynalem od Mandrivy i to płatnej.Potem testowałem Open Suse i Fedore i Debiana.Te dystrybucje zawsze w czymś ustępowały Ubuntu.Bardzo długo siedziałem na Ubuntu,ale od momentu Unity,którego nie trawię siedziałem na Gnome Shell,które też wcześniej było niedorobione.Przesiadłem się na Kubuntu i tak zostało.Potrzebuję dystrybucji,która cały czas będzie,dlatego na stałe nie przesiadam się na forki jak np. Mint.Kiedyś bardzo podobał mi się Pear OS i nagle zniknął.W Debianie musiałem instalować sterowniki Grafiki przez wyłączenie xów.Po aktualizacji Kernela system się wysypywał.

  44. 28 maja, 2017 at 19:06

    dla Win10 to kompletna porażka. System, menu, okna wygląda jak za czasów windowsa 95, tylko zamiast szarego jak papier koloru jest czarny. Brak koloru, minimalizm. Fuj.

  45. 28 maja, 2017 at 19:09

    Jak dla mnie należy trzymać się dotychczasowych tematów wyglądu. Ten cały flat design czy material w Androidzie jest po prostu brzydki. Dzięki temu Ubuntu wygląda inaczej od reszty podążającymi na bieżącymi trendami OSami.

  46. Inter
    28 maja, 2017 at 21:16

    Chyba rzadko tu zaglądasz. Do zdania które zacytowałeś dopisz sobie na końcu 😉 i będziesz zadowolony.
    Taki jest styl salvadhora, który bardzo sobie cenię i sprawia że lekko się go czyta. Autoironia to rzadkość, którą bardzo cenię.

  47. Adam Karolczak
    29 maja, 2017 at 11:29

    Skąd wiedziałem że ktoś z poniakiem w avku będzie gimbusem xD

  48. 29 maja, 2017 at 14:53

    Nie wiem skąd, ale źle wiedziałeś. 😉

  49. KaCzKa
    30 maja, 2017 at 21:10

    No i dobrze, przynajmniej tyle. Ja z Windowsa uciekłem, jak się pojawiło XP. Ten obrzydliwy dobór kolorów, ta koszmarna tapeta, te tragiczne przyciski i okna. Wtedy wszystko było ładniejsze od XP, nawet linuksy. A teraz, wracam do 10 z przyjemnością. Nie taką, jak do MacOSa, ale jak na Windowsa, to 10 jest ładny

  50. KaCzKa
    30 maja, 2017 at 21:11

    Ja używam sprzętów z kartami Intela. Nigdy nie potrzebowałem grafiki, w gry nie grywam, szkoda mi przepłacać. Poza tym, podobno nie-intele się grzeją i wpierdzielają prąd jak gupie.

  51. KaCzKa
    30 maja, 2017 at 21:17

    > Stabilności Windows???? he he dobry żart.

    Dla kogoś, kto utknął w czasach Windows 98, faktycznie żart. Windows cieszył się złą sławą w latach 90 i czasami środowiska linuksowe dalej lecą na tej opinii. Jednak z wejściem linii NT (2000, XP, Seven, 8, 10) sytuacja się diametralnie zmieniła. Nie mam żadnych problemów ze stabilnością Windowsa. Ma wiele wad użytkowych, ale jest bardzo solidny

  52. kryspin013
    5 czerwca, 2017 at 3:14

    Nie, nie przepadam za kde i wyglądem maców. To akurat schren z reddita.

  53. kryspin013
    5 czerwca, 2017 at 3:17

    Nie wiem jak to skomentować inaczej niż „xD”

    Przecież tu chodziło o fakt, że w KDE możesz odzorować wszystko a nie oto czy ktoś zrobił ładna kalkę maca czy nie. Jak dla mnie to jedyny „motyw maca” który byłbym w stanie znieść. Wszystkie inne odwzorowania maca w dowolnym systemie i dowolnym środowisku wyglądają słabo.

    Żebyś się nie czepiał – nie nie przepadam za wyglądem maca ani za samymi macami.

  54. kryspin013
    5 czerwca, 2017 at 3:23

    „Motywy open są generalnie strasznie rozdmuchane. To co pokazujesz, że
    udaje MacOsa, też jest w porównaniu z nim takie rozdmuchane i dziecięce
    jakieś takie. Oryginalny MacOS ma w sobie To Coś. Nie umiem dokładnie
    opisać co, ale właśnie nic nie potrafi tego zastąpić.”

    Dlatego nie lubię użytkowników maca. Wszędzie na siłę muszą się wcisnąć jacy to oni nie są wyjątkowi bo korzystają z maca, albo bo są w stanie zauważyć jakieś wyimaginowane cechy systemu operacyjnego. Och jacy to wy nie jesteście delikatni xD

    Btw To nie jest motyw – to przerobione całe środowisko KDE. Na zwykłym kde
    nie byłbyś w stanie tak skonfigurować sobie nawet interfejsu apek, które
    masz na screenie. Jak coś to nie moje tylko z reddita. Wrzuciłem jako
    ciekawostkę.

  55. kryspin013
    5 czerwca, 2017 at 3:35

    Nie jest distro od kde team? Hmm…

    A oficjalna domena neona, opis na stronie i serwery z pakietami to przypadek, że akurat należą do kde team. W końcu pod oficjalną domenę kde.org każdy może się podczepić…

    Tak podstawą jest ubuntu, ale pieczę nad plasmą 5 i całym repo z nią związaną trzyma kde…

    btw pisząc o widgetach nie pisałem ci o widgetach ze sklepu bo te wiedziałem że mógłby by się bugować (zresztą prawie zawsze sie bugują). Pisałem o domyślnych widgetach z kde.

  56. pavbaranov
    5 czerwca, 2017 at 10:39

    Z oficjalnej strony Neona:
    „Is this „the KDE distro”?

    Nope. KDE believes it is important to work with many distributions, as each brings unique value and expertise for their respective users. This is one project out of hundreds from KDE.” – https://neon.kde.org/faq

    Sam zespół, to raczej (dawne) Kubuntu niż KDE: https://community.kde.org/Neon#Team Pieczę zatem nad Plasmą 5 trzymają tacy sami opiekunowie paczek, jak istniejący w każdej innej dystrybucji. Nie ma tu różnicy.

    Fakt, że Riddell bardzo chciałby, aby Neon był postrzegany – jeśli nie jako oficjalna – to przynajmniej „wzorcowa” dystrybucja KDE. Fakt, też, że w wielu krajach, w tym głównie chyba w Polsce jest on postrzegany jako developer KDE, podczas gdy jedyne commity, jakie wprowadza do kodu KDE to po prostu „podbicie” numeru wersji. Od lat nie uczestniczy w rozwoju kodu KDE, choć trudno uznać, by jego Kubuntu nie przyczyniło się do popularyzacji tego środowiska.

    Nie ma to jednak istotnego znaczenia, choć z drugiej strony, przynajmniej w pewnym okresie, oparcie się o spaczowane paczki pochodzące od Ubuntu, raczej dobrze nie służyły tej dystrybucji, a pośrednio to i zdaniu na temat Plasmy. IMO – fajnie, że jest, bowiem raz na jakiś czas mogę sobie sprawdzić co nowego ma zamiar zostać wprowadzone w przyszłości do środowiska, czy też zobaczyć jak wygląda stan prac nad implementacją Plasmy w Waylandzie, a wobec powyższego, czy w ogóle warto sobie tym zawracać głowę, próbując jakoś to okiełznać.

  57. KaCzKa
    5 lipca, 2017 at 18:32

    Ależ ja nikomu nie wciskam, jaki jestem wyjątkowy. Po prostu mac jest tak zajebiście ładny, że pomimo, że klnę na jego funkcjonalność, to wciąż go używam. Po prostu pracuje się z przyjemnością i patrzy z przyjemnością.

    Nieważne, motyw czy coś więcej, w każdym razie, nie zachwyca. Ciężko opisać jakoś słowami, ale porównaj. macOS jest taki graficznie ładny, nie taki rozdmuchany.

    Kiedyś byłem linuksiarzem i trochę w środowisku linuksiarskim w PL się udzielałem. To było dawno, przed upadkiem społeczności linuksiarskiej, ale już wtedy zloty linuksiarskie to byli głównie ludzie, którzy tęsknili za makiem, ale ich nie było stać. A teraz, macOS stał się bardzo popularny i sporo osób z tamych linuksiarskich zlotów używa obecnie maca, bo już ich stać.

  58. kryspin013
    6 lipca, 2017 at 19:46

    Nie wiem, dla mnie np motyw maca jest ohydny. Szczególnie te stare motywy. A to co robi obecnie apple z np płaskim ui czy zarządzaniem okien to jest czysta zrzyna z motywów gtk. Apple wrzuciło flat ui do systemu po tym jak flat zaczął się upowszechniać najpierw na linuksach a potem na androidach.

  59. Michał Dybczak
    20 października, 2017 at 21:05

    Plazmę może dostosować nieźle:

    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=o0ZyDuQhl-8

    Masz system o ładności MacOS i możliwości Linuxa, co do stabilności to ta zależy w dużej mierze od używanego hardware i użytkownika. Mi Manjaro chodzi stabilnie na wszystkich komputerach, nawet tych słabo przystosowanych pod Linuxa. Na najnowszym laptopie jak zainstalowałem Manajro rok temu tak dalej chodzi bezproblemowo, więc dla mnie stabilność jest.

  60. Michał Dybczak
    20 października, 2017 at 21:07

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »