Krita na Kickstarterze
To już druga kampania na Kickstarterze zainicjowana przez twórców programu malarskiego Krita. Ponieważ poprzednia okazała się sukcesem i pozwoliła znacząco pchnąć do przodu rozwój niektórych elementów tego edytora graficznego, postanowiono iść za ciosem i ponownie zapytać się społeczności czy jest w stanie sfinansować dalszy i szybszy rozwój. Szczególnie, że tym razem cel jest dość wymowny – uczynić Kritę szybszą i sprawniejszą od Photoshopa.
Zbiórka funduszy w 2014 pozwoliła na wydanie znacznie poprawionej i ulepszonej wersji Krita 2.9. W 2015 ekipa stawia przed sobą dwa wyzwania – zoptymalizować prace malarskie przy dużych obrazach, ze sporych rozmiarów pędzlami, teksturami i gradientami. Tak, aby doścignąć w wydajności a nawet prześcignąć Photoshopa. Pierwsze pomysły jak to zrealizować już się wykrystalizowały, ale wymagają konkretnych i radykalnych działań bezpośrednio na rdzeniu Krity. Te zmiany mają za sobą pociągnąć również mądrzejsze użytkowanie pamięci przez program.
Kolejnym ambitnym celem jest opanowanie i umożliwienie sprawnej animacji 2d. Aby osiągnąć to założenie znowu jest potrzebne osadzenie odpowiedniej funkcjonalności w strukturze bazowej kodu Krity. Tylko taka integracja może przynieść pożądany i efektywny wynik.
Programiści wiedzą, jakim trudnym i ryzykownym zadaniem jest roztrząsanie i poprawianie programistycznego trzonu programu. Wymaga to ciężkiej pracy, ale cel uświęca środki – i dlatego teraz to społeczność może wpłynąć na termin i jakość wydania wersji Krita 3.1.
Założone na Kickstarterze 20 000 euro wydają się niewygórowaną kwotą i jeżeli zostanie przekroczona, co 1500 euro użytkownicy będą mogli zagłosować co nowego chcieliby zobaczyć w kolejnych odsłonach Krity.