przystajnik

Canonical, Amazon i prowokacja

Kiedy Canonical przedstawiło światu swoje nowe rozwiązania zintegrowane z fundamentalną częścią środowiska Unity, niemal wszyscy jednogłośnie zakrzyknęli: To jest zamach na wolne oprogramowanie! Zamach na wolność! I na dodatek prowokacja! O co tyle hałasu? O Dasha, w którym wyszukiwanie muzyki zostało rozszerzone o wyniki reklamujące (?) internetową ofertę sklepu Amazon. Ci którzy ciepło przyjęli tę wygodną formę dotarcia do choćby płatnych treści, zostali zakrzyczeni przez masy niosące transparenty z napisem ‚Czego szukam, od tego wam wara!’. A Canonical?

A Canonical w kolejnej aktualizacji Unity (6.8) dla przyszłego wydania Ubuntu 12.10, zrobiło to, o czym przekonywało i zapewniało – umożliwiono wyłączenie godzącej w prywatność (?), ale zbieżnej z naszymi poszukiwaniami informacji z Amazonu. Może nie przybrało to najelegantszej formy (należy udać się do Ustawień systemu -> Prywatność), ale jednak. Dodatkowo, po raz kolejny zostaliśmy zapewnieni, że wyszukiwania te nie są przechowywane i kojarzone z naszym adresem IP (czy też innymi danymi umożliwiającymi określenie profilu odbiorcy).

Unity 6.8 – reklamie dziękujemy

Oprócz wyjaśnienia tej drażliwiej kwestii, Unity 6.8 wnosi sporo poprawek błędów, jak i próbę zwiększenia wydajności całego środowiska. Jest to wynikiem ogłoszonych niedawno benchmarków, gdzie Unity zachowuje się nieszczególnie na tle innych środowisk graficznych. 

Post navigation

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »