NVIDIA wspiera Blender Development Fund
NVIDIA i Blender – dwie nazwy, których chyba nikomu nie trzeba przybliżać. A od teraz stają one jeszcze bliżej siebie, gdyż NVIDIA dołączyła do Blender Development Fund.
Blender Development Fund to program uznaniowy mający na celu pozyskanie funduszy na rozwój edytora Blender. Środki pozyskane dzięki hojności sponsorów i partnerów strategicznych pozwalają na zatrudnienie na pełnym etacie programistów pracujących nad edytorem. Czy taka pazerność uchodzi projektowi Open Source? Wystarczy uświadomić sobie fakt, jakim rozbudowanym narzędziem jest Blender. Tutaj nie wystarczą już wolne wieczory, aby utrzymać program choćby w dobrej kondycji.
A teraz całą inicjatywę wesprze również NVIDIA, która stała się oficjalnym patronem projektu. Jej wkład do funduszy pozwoli na zatrudnienie dwóch dodatkowych programistów. Będą oni rozwijali oczywiście projekt jak i inni, ale również będą dbali o zmaksymalizowanie wykorzystania kart NVIDIA.
Projekt obecnie może liczyć na miesięczne wsparcie w wysokości około 82.5 tys. euro. Pozwala to na zatrudnienie koło 18 stałych deweloperów i rozwijanie tego edytora niezmąconym tempem.
Cały tekst artykułu jest pogrubiony. 🙂
Bo to epokowe wydarzenie 🙂 Dzięki za zwrócenie uwagi.
Ciekawe, czy AMD również podepnie się pod tą inicjatywę?
Cóż – niewspierająca OS NVidia w zakresie sterowników postanowiła sobie kupić za grosze (jeśli matematycznie, bo nie wiem jakie jest w istocie wsparcie, to skoro za 82,5tys $ zatrudnionych jest 18 informatyków, to wychodzi na to, że ich wsparcie to ok. 9tys $/mies; u siebie pewnie wydaliby więcej) program, który jest dość zależny od GPU i ich sterowników (jak to @salvadhor:disqus napisał: “Będą oni (…) również będą dbali o zmaksymalizowanie wykorzystania kart NVIDIA”).
Czy AMD to zrobi? Czas okaże, ale w przeciwieństwie do NVidii AMD jest mocno zaangażowane w rozwój kernela i sterowników AMD, które w nim się znajdują.