Valve społeczności: VOGL na otwartej licencji
Faktem niezaprzeczalnym jest, że Valve postanowiło zarabiać pieniądze między innymi za pomocą Linuksa. Jednak zamiast wykorzystać bez skrupułów pracę społeczności, czynią spore wysiłki by dać i coś od siebie. A tym czymś jest porządny, nowoczesny debugger na otwartej licencji. Jak ten element jest ważny podczas pracy, z pewnością nie trzeba przekonywać żadnego dewelopera. Debugger VOGL ma być nową jakością w miejsce starych i siermiężnych rozwiązań, na dodatek pisany w całości i od początku na Linuksie (Kubuntu 13.10, Ubuntu 12.04, Linux Mint).
VOGL umożliwia śledzenie i odpluskwianie kodu OpenGL począwszy od wersji OpenGL 1.x aż do OpenGL 3.3. Zakończenie trwających prac nad wsparciem dla OpenGL 4 jest zapowiadane na koniec roku 2014. Oczywiście nie jest to wersja ostateczna, a deweloperzy nadal pracują nad kolejnymi ulepszeniami w interfejsie, śledzeniu kodu ‘w locie’, wydajniejszym logowaniu, itp. Więcej szczegółów technicznych ujawnia na swoim blogu jeden z twórców, Rich Geldreich.
Innymi słowy, niezła gratka dla twórców gier dla Linuksa, a na istnienia której skorzystamy wszyscy.