Jak się robi gry dla Linuksa

santang-tux-gamer-11015Jeżeli ktoś czuje w sobie drzemiący potencjał i chęć tworzenia gier dla Linuksa, powinien umożliwić temu potencjałowi zapoznanie się z wykładem Leszka Godlewskiego, wygłoszonym podczas Europejskiego Festiwalu Gier Digital Dragons 2013. Programista tworzący gry, obecnie zrzeszony w firmie The Farm 51, w dość technicznym wywodzie opisuje krok po kroku większość niuansów, które czekają na deweloperów chcących rozwijać rynek rozrywkowy dla Linuksa.

Dla zwykłego użytkownika cały wykład można streścić “Dla Linuksa pisanie gier nie jest bynajmniej katorgą, choć wymaga odpowiedniego podejścia”. Dodatkowo utwierdzeni zostajemy w przekonaniu, że niestety, ale koncepcja jednej ustabilizowanej i udokumentowanej dystrybucji leży w ogólnie pojętym interesie deweloperów i naszej chęci bogatszej oferty programowej. Ale oddaję głos fachowcowi.

httpv://www.youtube.com/watch?v=KqspFXJa6yM

I wszystko jasne. 

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.