Jak się robi gry dla Linuksa
Jeżeli ktoś czuje w sobie drzemiący potencjał i chęć tworzenia gier dla Linuksa, powinien umożliwić temu potencjałowi zapoznanie się z wykładem Leszka Godlewskiego, wygłoszonym podczas Europejskiego Festiwalu Gier Digital Dragons 2013. Programista tworzący gry, obecnie zrzeszony w firmie The Farm 51, w dość technicznym wywodzie opisuje krok po kroku większość niuansów, które czekają na deweloperów chcących rozwijać rynek rozrywkowy dla Linuksa.
Dla zwykłego użytkownika cały wykład można streścić “Dla Linuksa pisanie gier nie jest bynajmniej katorgą, choć wymaga odpowiedniego podejścia”. Dodatkowo utwierdzeni zostajemy w przekonaniu, że niestety, ale koncepcja jednej ustabilizowanej i udokumentowanej dystrybucji leży w ogólnie pojętym interesie deweloperów i naszej chęci bogatszej oferty programowej. Ale oddaję głos fachowcowi.
httpv://www.youtube.com/watch?v=KqspFXJa6yM
I wszystko jasne.
coś z tym filmem jest nie tak
Dzięki, poprawiłem – niuans wtyczki od wideo…