Ubuntu Apps Showdown – aplikacji przybywa

To już dwa tygodnie, odkąd Canonical i sponsorzy rzucili kilka rękawic twórcom programów. Do końca regulaminowego terminu pozostało 6 dni, a nagrody w postaci laptopów System76 i urządzeń Nokia N9 nadal kurzą się w oczekiwaniu na zwycięską aplikację.

Twórcy tymczasem odpowiedzieli zmasowanym zgłaszaniem do konkursu programów przeróżnego przeznaczenia. Nie należy wymagać i oczekiwać, by w regulaminowych trzech tygodniach powstały rozbudowane projekty, lecz kilka z nich wygląda i zapowiada się wyjątkowo dobrze i z korzyścią dla użytkowników. Wśród ujawnionych do tej pory około 40 programów, znajdziemy np. takie:

Fogger
  • Fogger: an app that turns any cloud app into a regular ubuntu application with proper unity integration
  • Aplomb: an app that blocks unproductive website(s) for you for a given amount of time
  • Cuckoo: a simple alarm clock app designed with Ubuntu in mind
  • gr8s: a graphical application for building command-line scripts
  • MenuLibre
  • MenuLibre: an advanced application entry and menu editor
  • Web Form-er
  • Web Form-er: a visual form builder with the goal to make it easy to build and export HTML forms
  • HumanTask: a personal task manager for humans
  • jpiiIRC: a cross-platform Qt/C++ based IRC client with main focus on Ubuntu 12.04 support
  • PyMi: A simple image processing app aimed at teaching undergraduate students
  • BooruView
  • BooruView: enjoy images from various Booru systems
  • Wake on Plan: an ACPI Wakeup GUI
  • Ubatar: lets you synchronize your Ubuntu user’s profile picture
  • DayJournal: a simple digital journal done right
  • Clamour
  • Clamour: a simple virus scanner powered by Clam AV
  • Let It Flow: a game similar to PipeMania/PipeDreams, with fully scalable vector graphics
  • Feedivore: a Pandora-like RSS reader
  • ShowMyFaves: a standalone bookmarks manager to show all of them in a different way
  • PYEnglish: an app to practice your English where you must compose correct sentences
  • Discvur: a simple Imgur viewer, pronounced ‘Discover’
  • Notetasks Manager: a note-taking app but with some extra features and of cool interactions
  • Downloads Manager: an app to improve the downloads workflow and makes it easier
  • Calendar generator (no name yet): a customizable calendar generator
  • Virtuam: a really easy to use QEMU virtual machine assistant
  • Toddler Erase: a simple game of erasing boxes to uncover the image
  • Houston: a dashboard to control my machines up in the proverbial cloud
  • Reddit App: a desktop Reddit app to view the submissions for a particular subreddit
  • Simple Game Counter: a simple game score counter supporting up to 6 teams/players
  • Manga Reader: an app to read your favourite manga without even opening a browser
  • LiberEdit: an epub development application
  • GWOffice: a desktop client for Google Drive and Docs
  • Quickly GTK: a visual manager for Quickly projects

Niezależnie od zwycięzcy – czeka nas niezły wysyp niezłych programików.

2 komentarze

  1. Muszę się przyznać, że nie mogę obczaić jaki jest cel tego konkursu. Spopularyzować Quickly? Zainteresować deweloperów Ubuntu Software Center? Ogólnie zaznaczyć obecność Ubuntu? Chyba nie dla samych aplikacji (wiadomo, że program napisany w 3 tygodnie, dodatkowo w nowym środowisku programistycznym, nie będzie czymś co mogłoby stać się ekskluzywnym wabikiem)? A może chodzi o samych programistów (jeżeli znajdą się magicy, którzy na serio stworzyli świetną aplikację w ciagu tych 3 tygodni)? Nie wiem co o tym mysleć…

  2. Quickly nie jest wymogiem – jest zalecane, ale nie pod groźbą odrzucenia pracy. Myślę, że Canonical bardziej celuje w to drugie – zainteresowanie developerów USC, które może być platformą nie tylko do osiągnięcia doczesnej sławy i chwały, ale zarobienia też jakiegoś tam grosza za wydany, płatny kawałek softu.

    Co do perełek w obecnej edycji Showdown – cóż, nigdy nie wiadomo, kiedyś, w ubiegłym wieku, gdy królowały ośmiobitowce (takie komputerki – Atari, C64), były konkursy na napisanie czegoś ciekawego w pięciu linijkach Basica (o ile dobrze pamiętam, jedna linijka mogła zawierać 128 znaków). Ludzie gry pisali i różne dziwne rzeczy, a źródła programów zajmowały pół ekranu ówczesnych monitorów (tryb tekstowy – 40×24). Więc nie deprecjonowałbym jakości minimalizmu i optymalizacji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Post comment

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.