przystajnik

Direct3D 10/11 dla Linuksa

Technologia z piekła rodem w Linuksie? Mrzonki i fantazje dla realistów, marzenia ściętej głowy dla graczy, a dla ideologów czas na ceremonialne posypanie głowy popiołem. Okazuje się, że będziemy musieli oswoić się ze stanem rzeczy, iż implementacja API Direct3D 10/11 dla Linuksa stała się faktem. Oficjalne została dołączona do biblioteki Gallium3D wykorzystywanej przez otwarte sterowniki graficzne.

Sami autorzy sugerują, jakie możliwości otwierają się teraz przed twórcami oprogramowania. O wiele bardziej przejrzysta i mniej skomplikowana struktura API od tego co prezentuje nabrzmiały przez wieki OpenGL, umożliwia prostsze i szybsze pisanie programów wykorzystujących możliwości graficzne naszego ulubionego systemu.

Thanks to a very clean and well-though design done from scratch, the Direct3D 10/11 APIs are vastly better than OpenGL and can be supported with orders of magnitude less code and development time, as you can see by comparing the lines of code of this commit and those in the existing Mesa OpenGL implementation.

Implementacja jest natywna, nie opiera się zatem na tłumaczeniu Direct3D do OpenGL, jak ma to teraz miejsce w WINE. Jakie to stwarza możliwości dla portowania gier z wiodącego systemu chyba nie muszę wspominać. Czy szansa zostanie wykorzystana?
 

Post navigation

Translate »