przystajnik

Jak zażenować swoich klientów

Ostatnie działania Nikon Polska mogą wprawić jak nie w zdziwienie, to w osłupienie. W dobie wolności słowa, przekonania i wiary, wprowadza się na siłę nowy wyznacznik poprawności – korporacyjny kanon wypowiedzi zgodnej z programem part… firmy.

Po wielkiej aferze z serwisem polishnikonservice.com, który ze względu na piętnowanie niecnych praktyk polskiego serwisu Nikona został zmuszony do zaniechania używania znaku firmowego ‚Nikon’ w nazwie, pojawił się kolejny przykład ingerencji. Tam razem o tyle niezrozumiały, gdyż dotyczy najnormalniejszego forum użytkowników sprzętu firmy Nikon. Administratorzy forum.nikon.org.pl zostali wezwani (sic) do zaprzestania używania nazwy ‚Nikon’ w nazwie domeny. Sprawa o tyle jest niesmaczna, albowiem jak do tej pory forum w dość ścisły sposób współpracowało z firmą Nikon w zakresie szkoleń, prezentacji i sponsoringu.

Polityka ‚zatykania gęby’ wydaje się zataczać coraz szersze kręgi. Wbrew założeniom inicjatorów (Nikon Polska), akcja ma zgoła odmienny rezultat – o Żółtym Serwisie Fotograficznym dowiaduje się coraz więcej osób, a w świetle tego kneblowanie forum zwykłych użytkowników nie zostanie odczytane inaczej, jak jawna cenzura wypowiedzi nt. marki i produktów.

Pozostaje przypuszczać, iż następni w kolejce do odstrzału są wszyscy, używający nazwy ‚Nikon’ w swoich wywodach internetowych. Jeśli ten zaszczy spotka i mnie – nie omieszkam o tym poinformować. Jakby co, liczę na zrzutę na prawników 🙂 

Post navigation

4 comments for “Jak zażenować swoich klientów

  1. 3 maja, 2010 at 9:35

    Akcja=reakcja. Cóż, trzeba będzie trochę rozkolportować informację o nikońskich praktykach.

  2. bob_er
    3 maja, 2010 at 17:53

    dopoki o tej akcji nie bedzie w faktach lub w wiadomosciach to nikon (i kazda inna firma) beda robic co zywnie im sie podoba. marka na tym nie ucierpi za bardzo – tlum o tym nie wie i dalej bedzie kupowal.

  3. 22 lipca, 2010 at 10:40

    Nie używam Nikona, ale ww. akcja korporacji przeciw społeczności juzerów w mojej ocenie skazana jest na niepowodzenie. Ochrona znaku i identyfikacji nazwy to jedno, ale efekt, jaki to robi na społeczności to drugie – jeśli to właśnie jest negatywne, to biada korporacji nikona …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Translate »