przystajnik

Jak zażenować swoich klientów

Ostatnie działania Nikon Polska mogą wprawić jak nie w zdziwienie, to w osłupienie. W dobie wolności słowa, przekonania i wiary, wprowadza się na siłę nowy wyznacznik poprawności – korporacyjny kanon wypowiedzi zgodnej z programem part… firmy.

Po wielkiej aferze z serwisem polishnikonservice.com, który ze względu na piętnowanie niecnych praktyk polskiego serwisu Nikona został zmuszony do zaniechania używania znaku firmowego ‚Nikon’ w nazwie, pojawił się kolejny przykład ingerencji. Tam razem o tyle niezrozumiały, gdyż dotyczy najnormalniejszego forum użytkowników sprzętu firmy Nikon. Administratorzy forum.nikon.org.pl zostali wezwani (sic) do zaprzestania używania nazwy ‚Nikon’ w nazwie domeny. Sprawa o tyle jest niesmaczna, albowiem jak do tej pory forum w dość ścisły sposób współpracowało z firmą Nikon w zakresie szkoleń, prezentacji i sponsoringu.

Polityka ‚zatykania gęby’ wydaje się zataczać coraz szersze kręgi. Wbrew założeniom inicjatorów (Nikon Polska), akcja ma zgoła odmienny rezultat – o Żółtym Serwisie Fotograficznym dowiaduje się coraz więcej osób, a w świetle tego kneblowanie forum zwykłych użytkowników nie zostanie odczytane inaczej, jak jawna cenzura wypowiedzi nt. marki i produktów.

Pozostaje przypuszczać, iż następni w kolejce do odstrzału są wszyscy, używający nazwy ‚Nikon’ w swoich wywodach internetowych. Jeśli ten zaszczy spotka i mnie – nie omieszkam o tym poinformować. Jakby co, liczę na zrzutę na prawników 🙂 

Post navigation

Translate »