Wyłapywanie ekranów z SimpleScreenRecorder 1.21
Ten programik popełniony z wykorzystaniem bibliotek QT wykonuje swoje zadanie bezbłędnie. Pozwala na nagrywanie pełnego ekranu, wybranego wycinka lub okna, podążanie za wskaźnikiem myszki oraz zrzut obrazu OpenGL (czyli np. z gier). Obsługuje skalowanie materiału do wybranej rozdzielczości, pozwala określić liczbę klatek na sekundę, jak też załączyć do wideo ścieżkę audio z wybranego wejścia (np. mikrofon, poprzez ALSA lub PuleAudio). Oczywiście to nie koniec, gdyż możemy określić jeszcze format wyjściowy (mkv, webm, mp4, OGG lub inny z listy kilkudziesięciu dostępnych), kodek (h.264, VP8, Theora lub inny z kolejnej sporej listy). Na koniec możemy ustalić skrót klawiszowy rozpoczynają i kończący nagrywanie, upewnić się na podglądzie, że zgrywamy to co chcemy i na koniec rozpocząć nagrywanie, bądź odesłać program do zasobnika i posłużyć się wspomnianym skrótem. Zasadniczo, powiódł się główny cel przyświęcający autorowi – uczynić program do tego typu nagrań sprawniejszym i poręczniejszym niż ffmpeg/avconv lub VLC.
Reasumując, SimpleScreenRecorder umożliwia:
Użytkownicy Ubuntu, Minta, eOS i pochodnych zainstalują program zwyczajowym:
sudo add-apt-repository ppa:maarten-baert/simplescreenrecorder
sudo apt-get update
sudo apt-get install simplescreenrecorder
Jeżeli planujemy nagrywać 32bitowe gry, musimy doinstalować również 32bitową bibliotekę dla programu:
sudo apt-get install simplescreenrecorder-lib:i386
SimpleScreenRecorder znajduje się również w repozytoriach AUR dla Arch, Manjaro i pochodnych:
sudo yaourt simplescreenrecorder
yaourt -S simplescreenrecorder
… i analogicznie jeżeli planujemy pracę z 32bit:
sudo yaourt lib32-simplescreenrecoder
yaourt -S lib32-simplescreenrecorder