Ubuntu Free Culture Showcase – edycja 16.04
Zgodnie z tradycją kolejnych wersji Ubuntu, również nadchodzące wydanie Ubuntu 16.04 LTS może stać się tubą naszej twórczości artystycznej, o ile zdecydujemy się na wzięcie udziału w Ubuntu Free Culture Showcase. Jest to doskonała okazja do zaprezentowania społeczeństwu swoich prac (graficznych, muzycznych, wideo), a wszystko w duchu i z poszanowaniem licencji promujących Wolną Kulturę. Czyli tworzymy, udostępniamy oraz otrzymujemy od innych. Prace zgłoszone do Showcase i po głosowaniu nad nimi będą miały szanse uświetnić nowe Ubuntu 16.04.
Zasady konkursu są od lat niezmienne – zmienia się tylko rozdzielczość grafik i ich jakość (tudzież innych plików multimedialnych):
Tapety
- obrazy nie powinny być przeładowane treścią, kształtami i kolorami. Preferowana jest spójna kolorystyka,
- aby uprzyjemnić wpatrywanie się w tapetę, należy uwzględnić jeden punkt lub obszar skupienia wzroku (punkt ostrości),
- należy pamiętać o funkcji lewej i górnej krawędzi w interfejsie Unity – dobrze, aby obraz nie ingerował drastycznie w te obszary,
- należy wypróbować obraz w kilku różnych proporcjach, tak aby to co ważnie nie zniknęło z ekranu,
- w dobry tonie będzie zapoznanie się z ogólnymi wytycznymi odnośnie tapet na Ubuntu Wiki. Domyślną i pożądaną rozdzielczością jest 3840 x 2400. W przypadku smartfonów z Ubuntu ze zdjęcia pozostanie centralne 1080×1920 pikseli,
- chrzanić zasady, bądźcie kreatywni! Z uwzględnieniem punktu dotyczącego rozdzielczości,
- prace zgłaszamy do odpowiedniej grupy na Flickr.
Muzyka
- poszukiwane są utworzy o długości od 2 do 5 minut,
- należy zachować oryginalny format FLAC, gdyż na CD/DVD trafią one w formacie Ogg Vorbis,
- prace zgłaszamy do grupy na Soundcloud.
Wideo
- czas trwania około 30 sekund,
- rozdzielczość wideo co najmniej 1280×720,
- zgłoszenia do odpowiedniej grupy na Vimeo .
Pozostaje mi zatem życzyć szczęścia podczas głosowania wszystkim uczestnikom – zestaw tapet dla wydania LTS na długo pozostanie wśród wielu użytkowników. Osobiście chętnie zobaczyłbym też teledyski/reklamy Ubuntu, coś na wzór tego co tworzy ekipa powiązana z SUSE. Brakuje nam takiej chwytliwej i dobrze zrealizowanej wideo promocji. A może ktoś postara się o rockową operę? Wszak dotrzeć z przekazem do społeczności (tej zaangażowanej i niezaangażowanej) można na wiele sposobów.