DaVinci Resolve 16 Beta – weźcie głęboki wdech
… jeżeli zamierzacie jednym tchem wyrecytować listę zmian w tej wersji tego komercyjnego edytora wideo. Zmian jest bowiem tak dużo, że wygląda to jak wydanie zupełnie nowego programu. Po raz kolejny DaVinci podkreśla swoją dominującą pozycję na rynku edytorów wideo, bezkompromisowo oferując swoje funkcje dla wszystkich systemów operacyjnych.
Jeżeli ktoś uważa, że powyższe jest nadużyciem na potrzeby zwiększenia poczytności, to sprawdźmy listę zmian. Około 260 zmian i poprawek, dodatków i ulepszeń. Z tym nie można dyskutować, to są fakty. Czy coś szczególnie może nas ująć w tym wydaniu?
Z pewnością będzie to powrót do tradycyjnego schematu „taśmy matki”, szybkiego przycinania A/B, podwójnej osi czasu, itp. Gdyby to się jednak komuś nie podobało, to zawsze ma możliwość powrotu do standardowego rozwiązania. Tak spreparowane Cut Page ogołocone z natłoku opcji może być czymś, to pozwoli nam na sprawniejsze sklejanie materiału w całość.
Nikt nie lubi powtarzać w kółko tych samych czynności. Dlatego DaVinci postara się nauczyć się naszych zachowań, odruchów i najczęściej wykorzystywanych funkcji. Póki co, AI wspomoże nas w sortowaniu klipów, ich skalowaniu i ponownym przeliczaniu klatek na sekundę.
Kolejne ułatwienia pojawiły się w narzędziach ResolveFX. Są to nowe wtyczki, poprawki istniejących, łatwiejszy dostęp do klatek kluczowych.
Co więcej… Od tego wydania łatwiej zblendujemy nasz materiał, poprawimy kolorystykę, efekty i naturalnie wykorzystamy do tego oś czasu.
Wsparcie ze strony kart graficznych również zyskało nowej jakości i szerszej dostępności.
A dla dociekliwych pełna lista zmian znajduje się tutaj.
Standardowo DaVinci Resolve 16 dostępny jest w wersji darmowej oraz płatnej Studio. Różnice pomiędzy nimi to oczywiście lepsze wsparcie dla komercyjnego produktu i obsługa większej ilości dodatków. Wersja Studio umożliwia też lepszą kooperację pomiędzy twórcami.
Pełne archiwum instalacyjne znajdziemy pod tym adresem – pobranie jest możliwe po symbolicznej rejestracji.