Shotcut 16.12 z nowym miksowaniem dźwięku
Nowy Shotcut 16.12 podtrzymuje optymistyczne tempo comiesięcznych wydań. W tym nieliniowym edytorze wideo ciekawostek i nowości przybywa z wersji na wersję. W 16.12 też stara się mile zaskoczyć użytkowników, a to za sprawą nowego miksowania dźwięku.
Nowa metoda miksowania dźwięku była potrzebna do uniknięcia problemów które ujawniły się w wersjach przed 16.10. Sprytny algorytm próbował zachować poziomy dla wszystkich źródeł i jednocześnie uniknąć przycinania ich przycinania. Okazało się, że to prowadzi jednak do powstawania dziwnych artefaktów audio. Zatem w 16.10 i 16.11 wdrożony kolejne podejście do tej kwestii. Niemniej to również nie do końca się udało, gdyż tym razem ucierpiały poziomy ścieżek audio. W 16.12 uproszczono całą tę procedurę i chociaż możemy doświadczyć przycinania kształtu fali (bardzo rzadko), to efekt końcowy jest bardziej przewidywalny i do opanowania za pomocą funkcji Normalize.
Na tym nie koniec zmian. Zachowując branżową nomenklaturę:
- Added Constrained VBR for the video codec rate control mode to Export.
- Added Fixed option to video GOP to Export.
- New audio mixing mode that does not affect levels.
- Increased usage of floating point for audio processing to improve quality.
- Added Occitan translation.
- More fixes for copying filters and LUT (3D) video filter.
Binarki programu w wersji dla Linuksa są do pobrania ze strony projektu. Wystarczy pobrać, rozpakować i uruchomić.