VR i KDE
Często można spotkać się z opinią, że naturalnym środowiskiem występowania Linuksa powinny być serwery, gdzie system ten wyznacza granice i standardy. Tymczasem świat szeroko pojętych multimediów zdaje się o tym nie wiedzieć i co krok widzimy ciekawe ciekawostki z Linuksem w roli głównej. Tym razem Valve wykorzystało grę Dota 2, KDE (Kubuntu) oraz kask hełm gogle zestaw HTC Vive do zaproszenia widza w głąb wirtualnej rzeczywistości.
Prezentacja miała miejsce podczas Steam Dev Days (12 – 13 październik 2016). Podstawowym kryterium zaskoczenia był oczywiście fakt, że VR na Linuksie działa i HTC Vive współpracuje z tym systemem nie gorzej niż z wiodącymi rozwiązaniami. Nie są też tajemnicą szczegóły techniczne jakie towarzyszyły temu pokazowi – wykorzystana została dystrybucja Kubuntu, gra Dota 2 oraz (a jakże by inaczej) Vulkan.
Dociekliwi dopatrzą się małego zgrzytu w powyższym. Dlaczego Valve wykorzystuje do pokazuje „konkurencyjną” dystrybucję Linuksa w miejsce swojego SteamOS? Podobno wszystko za sprawą prostszej konfiguracji środowiska KDE do celów prezentacji i nagrania materiału wideo (SteamOS wykorzystuje GNOME 3).
Więcej zdjęć i gorących komentarzy (na żywo) pojawiło się na Twiterze dzięki @CMDannCA.