VR i KDE
Często można spotkać się z opinią, że naturalnym środowiskiem występowania Linuksa powinny być serwery, gdzie system ten wyznacza granice i standardy. Tymczasem świat szeroko pojętych multimediów zdaje się o tym nie wiedzieć i co krok widzimy ciekawe ciekawostki z Linuksem w roli głównej. Tym razem Valve wykorzystało grę Dota 2, [[KDE]] (Kubuntu) oraz kask hełm gogle zestaw HTC Vive do zaproszenia widza w głąb wirtualnej rzeczywistości.
Dociekliwi dopatrzą się małego zgrzytu w powyższym. Dlaczego Valve wykorzystuje do pokazuje „konkurencyjną” dystrybucję Linuksa w miejsce swojego [[SteamOS]]? Podobno wszystko za sprawą prostszej konfiguracji środowiska KDE do celów prezentacji i nagrania materiału wideo (SteamOS wykorzystuje GNOME 3).
Więcej zdjęć i gorących komentarzy (na żywo) pojawiło się na Twiterze dzięki @CMDannCA.