Gracze z Mintem kolejno odlicz

Zmiana cyklu wydawniczego dystrybucji Mint przyniosła wiele dobrego dla użytkowników. Comiesięczne raporty deweloperów tego popularnego systemu donoszą o coraz to kolejnych poprawkach i usprawnieniach w autorskim środowisku Cinnamon jak i ogólnym kształcie i formie całości. W tym miesiącu otrzymujemy przedsmak czekających nas zmian w aktualizacji Mint 17.3, Cinnamonie 2.8, ale i otrzymujemy ważny sygnał od twórców – „gracze, zależy nam na ułatwieniu wam życia”. W odpowiedzi na ten sygnał wystarczy wypełnić krótką ankietę.

Aplet dźwięku
Nadchodzący Mint 17.3 to przede wszystkim Cinnamon 2.8 z jego poprawionym apletem dźwięku (obsługującym np. konfigurację wyjść), bardziej efektownym przełączaniem pulpitów, lepszej informacji o bateriach zasilających nasze peryferia, poprawkami wizualnymi i całym mnóstwem innych usprawnień. Uwagę poświecono również ulepszeniem w wersjach ze środowiskiem Xfce i MATE – otrzymają one wygodny konfigurator umożliwiający wybranie menadżera okien (np. Openbox) oraz kompozytora (Compiz, Compton). Poprawi się również forma menadżera logowania MDM, który lepiej będzie się prezentował na wyświetlaczach HiDPI.

Jednak innym istotnym aspektem rozwoju tej dystrybucji będzie jej ukłon w stronę rozrywkowej formy użytkowania. Czyli mówiąc oględnie, zmian mogą spodziewać się gracze, o ile ogłoszona ankieta zbierze reprezentatywną część głosów potrzebną do bliżej nieokreślonych poprawek podług gustów większości. Według obecnych obecnych wyników, gdzie na zadane pytania odpowiedziało około 4300 osób, jawi się obraz użytkowników Linuksa nie grających w ogóle (32%) – a jeżeli już, to za pośrednictwem Steama (29%). To ważna informacja, bo dowodzi dwóch rzeczy – gracze nadal nie przekonali się do Linuksa (lista tytułów, jakość sterowników, ogólna wydajność – 18% nadal gra pod Windowsem) albo nadal tkwią w rzeczywistości pod sloganem „dla Linuksa nie ma gier” (7% gra za pomocą WINE, a kolejne 7% w otwarte i darmowe gry z repozytoriów). Co wymyślą twórcy Minta, aby uzmysłowić większym rzeszom odbiorców linuksową ofertę rozrywkową oraz ułatwić dostęp do niej? Trudno powiedzieć, bo pomysłami można sypać jak z rękawa – optymalizacja Cinnamona na potrzeby gier, lepsza integracja z klientem Steam lub innymi, więcej informacji w systemie o możliwych źródłach gier, itp.