przystajnik

Smażenie pikseli, czyli glmark2 na pełnych obrotach

Jeszcze jakiś czas temu wykonywanie benchmarków wydajności kart graficznych pod Linuksem nie miało większego celu. Samo w sobie było możliwe, lecz matematyczne wyniki nie miały przełożenia na praktykę – brakowało po prostu programów, które potrafiły wykorzystać moc naszych kart graficznych (bądźmy szczerzy – nie było wymagających gier). Obecnie jednak testowanie wydajności karty graficznych pod poszczególnymi wersjami sterowników jest już uzasadnione i może wspomóc prawidłowe dobranie komponentów systemu, aby w pełni cieszyć się osiągami grafiki. Z kilku benchmarków, które mogą dać nam wyobrażenie o sile rażenia naszej karty graficznej, glmark2 jest najmniej wymagający ale i posiadający bogaty zestaw scenek i opcji.

glmark2 - a jednak się renderuje

glmark2 – a jednak się renderuje


Co prawda program nie posiada jakiegoś wymyślnego interfejsu użytkownika – uruchamia się go po prostu w terminalu, gdzie wyświetlą się też wszystkie istotne dla nas informacje. Otwierane przez program okno z rysującymi się scenkami możemy regulować za pomocą kilku przełączników dodawanych do polecenia w terminalu. Zapanujemy nad wymiarami okna, testem fullscreen, wyborem konkretnej scenki, zapętlenia itp. Użytkownicy wymagający specyficznych ustawień też znajdą coś dla siebie
– a to uruchomienie zestawu testów z pliku, wybór kontekstu, konfiguracja sposobu wyświetlania. Wszystko po to, aby sprawdzić jakość i sprawność renderowania OpenGL.

Options:
  -b, --benchmark BENCH  A benchmark to run: 'scene(:opt1=val1)*'
                         (the option can be used multiple times)
  -f, --benchmark-file F Load benchmarks to run from a file containing a
                         list of benchmark descriptions (one per line)
                         (the option can be used multiple times)
      --validate         Run a quick output validation test instead of 
                         running the benchmarks
      --frame-end METHOD How to end a frame [default,none,swap,finish,readpixels]
      --off-screen       Render to an off-screen surface
      --visual-config C  The visual configuration to use for the rendering
                         target: 'red=R:green=G:blue=B:alpha=A:buffer=BUF'.
                         The parameters may be defined in any order, and any
                         omitted parameters assume a default value of '1'
      --reuse-context    Use a single context for all scenes
                         (by default, each scene gets its own context)
  -s, --size WxH         Size of the output window (default: 800x600)
      --fullscreen       Run in fullscreen mode (equivalent to --size -1x-1)
  -l, --list-scenes      Display information about the available scenes
                         and their options
      --show-all-options Show all scene option values used for benchmarks
                         (only explicitly set options are shown by default)
      --run-forever      Run indefinitely, looping from the last benchmark
                         back to the first
      --annotate         Annotate the benchmarks with on-screen information
                         (same as -b :show-fps=true:title=#info#)
  -d, --debug            Display debug messages
  -h, --help             Display help

Zatem, wydając polecenie:

glmark2 --size 1024x768

… obejrzymy wszystkie renderujące się scenki w oknie o wymiarach 1024×768.

Najistotniejsze jednak będzie to, co po zakończeniu testu wyświetli się nam w terminalu w którym aktywowaliśmy glmark2.

$ glmark2 --size 1024x768
=======================================================
    glmark2 2014.03
=======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR:     NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER:   GeForce GTX 460/PCIe/SSE2
    GL_VERSION:    4.4.0 NVIDIA 331.67
=======================================================
[build] use-vbo=false: FPS: 3712 FrameTime: 0.269 ms
=======================================================
                                  glmark2 Score: 3712 
=======================================================

glmark2 w zieleni

glmark2 w zieleni

Glmark2 Score pozwoli odnieść się nam do wyników uzyskiwanych za pomocą różnych wersji sterowników, komponentów systemu, itp. Należy oczywiście w szale testowania pamiętać o tym, by wymieniając poszczególne elementy naszego pulpitu nie popsuć sobie systemu.

Program zainstalujemy bezpośrednio z repozytoriów Ubuntu 14.04 (i tym samym Minta):

sudo apt-get install glmark2

… oraz dla Manjaro i Archa używając repozytorium AUR:

yaourt -S glmark2

Post navigation

  • mr_zola

    To się pochwalę :)

    glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: Intel Open Source Technology Center
    GL_RENDERER: Mesa DRI Intel(R) Ivybridge Desktop
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 9.1.7
    =======================================================
    glmark2 Score: 516
    =======================================================

  • http://www.fotomania.g-net.pl przemas_k

    Ubuntu 12.04 LTS jednostka w pracy

    glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2011.09
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER: GeForce GT 220/PCIe/SSE2
    GL_VERSION: 3.3.0 NVIDIA 304.116
    =======================================================
    glmark2 Score: 559
    =======================================================

    Znak że trzeba będzie wkrótce system przeinstalować ;) na nowszych sterownikach powinno iść szybciej.
    Natomiast na domowym komputerze powinno być lepiej.

  • Marek

    Błędna komenda instalacji powinno być sudo apt-get install glmark2 :-)

    Ja też się pochwalę…

    XUbuntu 14.04 64-bit i „mega wypasiony” sprzęt w pracy :-) :

    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: nouveau
    GL_RENDERER: Gallium 0.4 on NVAA
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 10.1.0

    =======================================================
    glmark2 Score: 49
    =======================================================

  • http://404.g-net.pl salvadhor

    $ glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: X.Org
    GL_RENDERER: Gallium 0.4 on AMD RV730
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 10.1.0
    =======================================================
    glmark2 Score: 642
    =======================================================

    Jak na otwarte stery całkiem spoko :)

  • tuxlux

    $ glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER: GeForce GTX 660/PCIe/SSE2
    GL_VERSION: 4.4.0 NVIDIA 331.38

    glmark2 Score: 6911

    widać że macie stacje robocze :)

  • Łukasz Grzesik

    Na otwartych sterownikach:

    glmark2 –size 1024-768
    =======================================================
    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: X.Org
    GL_RENDERER: Gallium 0.4 on AMD CEDAR
    GL_VERSION: 3.0 Mesa 10.1.0
    =======================================================
    glmark2 Score: 269
    =======================================================

  • http://freecad-tutorial.blogspot.com/ kwahoo

    Nie chcę wam psuć zabawy, ale glmark2 to żaden test wydajności współczesnych układów. Ma on pewnie jakiś sens przy testach regresji sterowników czy stabilności (przegrzewania się) układu, ale nie porównywania wydajności różnych układów. Przynajmniej nie tych wydanych w ciągu ostatnich 10 lat.

    Dość powiedzieć, że u mnie LLVMpipe miało wyższy wynik (nie pamiętam już dokładnych liczb) niż grafika Nvidii przez Bumblebee. Kuriozum.

  • k

    jak mozesz to daj skrinszota z wykresami z gputest, furmark.

  • http://freecad-tutorial.blogspot.com/ kwahoo
  • Borubar

    A to ciekawe bo na takiej samek karcie mam inny wynik

    $ glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2011.09
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER: GeForce GTX 660/PCIe/SSE2
    GL_VERSION: 4.2.0 NVIDIA 304.116
    =======================================================
    glmark2 Score: 10242
    =======================================================

  • Marek

    Między otwartymi sterami a zamkniętymi jest przepaść.
    109 puntów na otwartych i 10 x więcej na zamkniętych na tym samym sprzęcie :

    OpenGL Information
    GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER: GeForce GT 630/PCIe/SSE2
    GL_VERSION: 4.4.0 NVIDIA 331.38

    =======================================================
    glmark2 Score: 1385
    =======================================================

  • Marek

    Ciekawe wynika z tego że GL_VERSION: 4.2.0 NVIDIA 304.116 czyli starsza wersja sterownika jest dużo wydajniejsza i szybsza…Sprawdzę u siebie…

  • Marek

    ps. Jeszcze jedno inna wersja narzędzia do testów : glmark2 2011.09 i glmark2 2012.08

  • Jarek Bugajski

    glmark2 –size 1024×768
    =======================================================
    glmark2 2012.08
    =======================================================
    OpenGL Information
    GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
    GL_RENDERER: GeForce 9600 GT/PCIe/SSE2
    GL_VERSION: 3.3.0 NVIDIA 337.12
    =======================================================
    glmark2 Score: 2123